U 10 d’aprile, ‘ne l’emissione inseme, nantu à Via Stella, si hè parlatu di u blog di “Cursichella : piazza a u paese”. L’emissione chi infurmeghja u telespettatore corsu nantu i sugetti sucietali avia sceltu, ‘sta volta qui, di trattà di i blog. A stu prupositu, avia invitatu Sebastianu Simoni, capu di l’impresa WebzineMaker, è Eric Ferrari, u referente Internet di France 3.
Dopu spiegatu ciò ch’ll’era, è l’impurtanza ch’ell’avia pigliatu ‘ne a sucietà, Luca Mondoloni, dete a parolla à i participanti. forte di a sò sperienza è di e sò viste d’esperti nantu u sugettu, sign’unu ha tistimuniatu .
Cusi Eric Ferrari ci ha imparatu chi, da pò u principiu, in Francia, ci sò stati 130 000 blog criati, quasi u doppiu di ciò chi ci volenu fa crede l’autorità. A bella prova ghjè a salute di l’impresa WebzineMaker chi ci spiega chi a parte maiò di i sò clienti sta fora di Corsica.
Eppò, Eric Ferrari ci ha prisentatu una selezzione di blog corsi chi trattanu di sugetti diversi : cultura, economia è lingua corsa. Piuttostu che di piglià i chjassi, ha preferitu pigliassila à l’usu corsu, voghju, dì pè e strette. Ha cercatu di mette u lume sopra blog interessanti, ma micca cusi cunnisciuti : per esempiu, corse-economie.eu chi hè veramente una riferenza nantu à l’ecunumia corsa, l’aghju utilisatu cume fonte ‘ne a mo riflessione nantu u sviluppu sustenevule.
Parlandu di i blog in lingua corsa, accantu à i chjassi induve truvemu i nostri amichi di a piazzetta, c’hè a nostra “Cursichella : piazza a u paese”. In più, senza straziassi, ha menziunatu parechje volte u nostru paese di Moltifau.
Chi piace di sente u nostru paese, induve signi unu, u più pussibule, prova à mantene l’usu di a lingua di i nostri antenanti, esse citatu pè a lingua corsa. Socu chi stu piace hè spartutu da numerosi paisani chi m’hanu mandatu email di seguita a l’emissione. I ringraziu, ch’elli cuntinueghjinu di leghje a Cursichella moltifinca, ch’elli mandinu anch’elli qualche stalbatoghje da publica.
E dinò un ringraziu à Eric Ferrari chi vole fa vede à Corsica di e strette, micca solu quella di i chjassi.
Pè fideghja l’emission, basta à selezziunà quella di u 10 d’aprile ne u quadru di sottu