Quandu à truìta ò l’anguilla si trovanu pigliate indè a reta, adundate di paura, si pentanu di st’incontru funestu.
Cunniscite à Facebook (u libru di faccie) ? Ghjè una reta suciale. A disferenza cu a reta piscatoghja ghjé che a ghjente si lampa nentru apposta, accetta d’esse chjiappa à prò di e sò rilazione pubbliche. Eppuru u systema di Facebook un hè micca fundatu nantu a teuria di a cumunicazione, ma nantu à quella di i gruppi. Signi persona si rigistra nant’à gruppi chi ghjovanu cume riferenti. U più impurtante un hè micca l’interazione frequente tra e persone, ma i valori di i gruppi riferenti chi s’aghjunghjenu pè cumpone l’identità di a persona.
In più, signi persona si pò lia direttamente cu n’altre pè cumpone gruppi d’appartenenza. Questi gruppi ghjovanu pè trasmette è fà aduttà norme suciale. Per esempiu, unu di i t’amichi cumpra l’ultimu videoghjocu, ne voli subitu unu simule pè stà à l’ultima moda.

Facebook hè statu criatu in 2004 da Mark Zuckerberg, u presidente direttore ginerale di 23 anni. Mesi passati ha apertu “Beacon”, un novu serviziu chi avisa tutti l’amichi di una persona di a spesa ch’ella ha fattu. Se tu compri una cosa che tu voli fà sapè, per esempiu, una ferrari, un passi micca pè un spaccone perchè ghjè u sistema chi funziuneghja cusi. Ma se tu cumpri un sex toy, ti vergogni se mai tuttu u mondu a sà.

Stu ghjovi, Mark Zuckerberg ha chersu scuse da tutti i membri di Facebook pè u sò sistema chi palisà a vita ìntima. Avà ha aghjuntu un uzzione pè tene a spesa privata.

Ma Facebook tocca ancu i corsi. Stu venari passatu, u 30 di nuvembre, u gruppu “Corse à Paris :D” di Facebook s’hè riunitu à u risturante a “Manu d’oru” (Main d’Or). L’eventu chi riescì da riunisce una trentina di persone, fu prumotu è urganizatu magistralmente da Lisandru C. Fra pocu tempu, i tavulini funu scutrati è principiò u chjuchjulime di e cunversazione. A certi mumenti, scappava una burla attempu di i risi. Quale c’era ? Aurelianu, Anna-Chjara, Leatizia, Lisa, Paula, è parecchji altri. Cume un pudia manca indè una serata corsa, a pulitica ebbe a sò piazza, è fu bella bella. Principiò tra Anna-Chjara è Laetizia un bellu scambiu, eppò u patrone di u locu, in brama di un cumpetitore di bella trinca, intrò in ballu. S’accapò cu Laetizia chi tense pedi à pedi. A serata finì a tempu di a sarratura di u locu. I ritratti dismostranu ch’ella fu una bella riuscita. E per me fu un grande piacè d’incuntrà giovani corsi parigini cusì avisati é cusi laziosi.

Ci vole dì pè finisce chi simu stati parechji di Moltifau, spezialmente da u paisolu di Merozini : Simona, Ghjenuvefa, Francescu, Petru-Pà. Allora, pè a prussima volta, aspettemu chi l’altri paisoli si manifestinu. Ochju strintu versu à Casiccia !

Powered by ScribeFire.